Mycket plugg, bommövningar och fredag

Äntligen är det fredag och på måndag är det studiedag! På Tisdag drar nationella proven igång, iallafall i svenskan.. Jag tror det kommer gå bra men endå, pallar ej ha nationella prov, blir så sjukt stressad, samtidigt som vi har nationella prov har vi fått massa läxor och jag kommer även ha spanska prov varje tisdag (och det kommer inte nationella prov utan bara ett prov).. förstår det ej varför.. jag är inte ens bra på spanska... så himla otaggad på det men men.. jag ska göra min bästa utav situationen och det kommer bli en hel del plugg att få klart alla läxor så kan jag ta det lite lugnare.. Lärarna har lovat att inte ge oss läxor under nationella men endå så har vi jätte mycket läxor.. Hoppas det börjar ta slut efter nästa vecka så kan man börja läsa på lite till nationella. 
Jag måste även höja mig mer i andra ämnen som i idrott då jag satsar på A men då volleyboll sänkte mitt betyg så jag ska göra om ''volleyboll provet'' nästa vecka och höja mig i betygen.. Jag känner mig väldigt säker i dom andra ämerna.
 
Idag red jag iallafall bommövningar och det gick super bra! Jag är jätte nöjd över dagens ridpass och det känns bra inför imorgon. Hon var jätte mjuk bara man tar ner händerna då jag lätt höjer dom och det blir typ lite kaos men hon är super fin annars när man rider henne på rätt sett. Jag börjar hitta ''kanpparna'' till att rida henne då hon är ganska ''mycket häst att rida''. Älskar den hästen.
 
Nästa vecka på fredag blir jag 16, ska då spendera min kväll på ett disco för 4-6... kanske inte världens roligaste plats men kommer ha jätte tråkigt hemma endå och det är en insamling med pengar till en klassresa och känner att jag måste delta i detta då jag inte vart med på något tidigare då jag gick i en annan klass men byte så jag kan liksom inte bara inte vara med. Om jag ser det från den ljusa sidan kommer jag spendera min födelsedag med massa kompisar så det kommer bli bra!
 
Ska sova nu.. tog inga bilder från dagens pass, min mobil dog väldigt fort idag direkt när jag kom ut till stallet så det får bli nu en annan bild ..
Älskar min häst